مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره رایگان شماره خود را وارد نمایید

وزوز گوش و خودکشی

 

 

وزوز گوش  و ارتباط آن با  خودکشی

 

 

آیا می دانستید عوارض ناشی از وزوز گوش می تواند منجر به خودکشی شود؟

وزوز گوش و خودکشی چه ارتباطی با همدیگر دارند

  :: شما ممکن است در اثر آسیبی که به شما وارد شده است از در یک یا هر دو گوش خود صدای زوزه، کلیک و یا تپش قلب صدای سوت یا  س س س بشنوید در حالی که بقیه این صدا را نمی شنوند در برخی موارد افراد دیگر ممکن است این صدا را بشنوند

این بیماری را وزوز گوش می نامند که ممکن است هر کسی آن را تجربه کند و معمولا کوچکترین ضعف های شنوایی هم ممکن اس باعث ایجاد وزوزگوش شود و اغلب همراه با کم شنوایی است. یک چهارم افراد در سنین 65 تا 84 سال وزوز گوش را تجربه می کنند. 

وزوز گوش به طور قابل توجهی باعث اضطراب، استرس و افسردگی در افراد مبتلا به ضعف می شود و کیفیت زندگی شان را تحت تاثیر قرار میدهد. وزوز گوش در موارد شدید می تواند باعث شکل گرفتن افکار خودکشی در افراد شود

حقیقت هایی که درباره وزوز گوش و خودکشی باید بدانیم!

بیشتر مردم تصور میکنند که وزوز گوش آنهارا را به لبه هل می دهد

یک مطالعه بزرگ سوئدی در زمینه شنوایی و وزوزگوش و خودکشی نشان میدهد احتمال خودکشی را فقط در میان بانوانی که مبتلا به وزوز گوش شدید و معمولا در هر دو گوش که تشخیص داده نشده و درمانی برای آن وجود نداشته بوده (یا احتمالاً درمان نشده است) بالا می داند
وزوز گوش و مشکلات حاصل از شنوایی و انفجار  شایعترین معلولیت  مربوط به جنگ است و میزان خودکشی و آسیب در میان جانبازان جنگ دارد. اما در یک مطالعه و تحقیق  10 ساله در مورد نزدیک به 8 میلیون نفر کهنه سرباز ایالات متحده، میزان خودکشی در میان سربازان مبتلا به وزوز گوش بسیار پایین است .

همچنین ممکن است به گوشتان خورده باشد که همه افراد مبتلا به وزوز گوش افسرده  و دچار گوشه نشینی و انزوا هستند، اما این درست نیست. حدود 15 درصد از جانبازان تحت مراقبت در مطالعه 10 ساله  وزوز گوش را گزارش کردند، رقمی مشابه آنچه در سایر جمعیت ها مشاهده می کنیم. در آن گروه، بیش نصفی از جانبازان افسردگی یا اضطراب تشخیص نداده اند، در حالی که بقیه یک یا هر دو بیماری داشتند.

در مجموع و به صورت یک نتیجه کلی  باید بدانید که وزوز گوش یک مشکل حاد پزشکی که زندگی بیماران را به خطر بی اندازد محسوب نمی شود با توجه به پیشرفت روزافزون علم روش ها و درمان های بسیار زیادی وجود دارد مثل نورومودیولاسیون یا همان تحریک الکتریکی گوش و سمعک های مجهز به مسکر که زندگی را مثل گذشته برای شما راحت میکند اسرع وقت به پزشک متخصص و شنوایی شناس مراجعه کنید درمان شما نزد کلینیک های تخصصی وزوزگوش است.

 

آمار خودکشی در زنان و خانم هایی که مبتلا به وزوز بیشتر از مردان مبتلا است. افکار خودکشی در واقع نوعی راه فرار از تجربیات بی خوابی و اختلال در تمرکز هستند.

یک سوم افرادی یعنی نزد به 33 درصد که افکار خودکشی به سراغ شان می آید در عمل به آن اقدام می کنند.

افراد مبتلا به وزوگوش همیشه صدا را در گوش شان می شنوند و گاها در موارد مزمن شده در سر نیز شنیده میشودکه باعث احساس ضعف خارج از کنترل در آن ها می شود.

هنگامی که افراد به وزوز گوش دچار می شوند، صدا هرگز ساکت نمیشود و کیفیت زندگی آن ها پایین می آید. بسیاری از درمان های وزوز و توانبخشی هایی که برای وزوز گوش در نظر گرفته شده است در واقع مبتنی بر این است که صدا کم یا کاملا حذف شود که کیفیت زندگی انهارا را افزایش دهد.

این درمان ها بیشتر یک روند ذهنی هستند که بیمار صدای وزوز را مثل دیگر صدا های اضافی در محیط حذف می کند.

امروزه گزینه های درمانی تاثیر گذاری در دسترس می باشد که می توانند شدت و تاثیر وزوز گوش را بر زندگی شما کاهش و یا حتی حذف کند.

 

 

پیشنهاد مطالعه : درمان وزوز گوش

اگر به دلیل وزوز گوش افکار خودکشی به سراغ شما آمده است، شما تنها نیستید، اما هر کسی میتواند درمان شود و یا حداقل کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشد.

 

دلایل پزشکی زیادی برای وزوز گوش وجود دارد، اما در بسیاری از موارد علت آن مشخص نیست. عواملی مثل قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد، کاهش شنوایی، عفونت گوش، برخی از دارو ها، ضربه به سر می توانند از دلایل وزوز گوش باشند. 

همچنین تومور عصب یا جرم در کانال گوش می تواند باعث وزوز شود که با برداشتن آن ها وزوز برطرف می شود.

اگر وزوز گوش بر کیفیت زندگی شما اثر گذاشته است پس باید به دنبال راهی برای درمان باشید.

درمان شناختی رفتاری و هیپنوتیزم می تواند تحمل شما را نسبت به صدا افزایش دهد. 

همچنین می تواند در مدیریت استرس ناشی از وزوز به شما کمک کند.

سمعک ها نقش به سزایی در درمان وزوز دارند. طبق آمار نزدیک به 50 درصد افراد مبتلا به وزوز دچار کم شنوایی نیز هستند. 

تحقیقات نشان داده است که کم شنوایی شدید  به دلیل ایجاد احساس انزوا و محرومیت اجتماعی می تواند منجر به افکار خود کشی شود. 

اگر نگران ضعیت روحی خود هستید سمعک ها می توانند این وضعیت را تغییر دهند.

در کلینیک شنوایی و سمعک نجوا تشخیص و درمان انواع کم شنوایی ها زیر نظر گروهی از متخصصین انجام می شود. و در این کلینیک پیشرفته ترین و مجهز ترین سمعک های روز دنیا تجویز و تنظیم می شود.

جلسه مشاوره وتست سمعک رایگان است و امکان خرید قسطی سمعک نیز فراهم شده است.

دكتر وحيد مرادي متخصص شنوايي شناسي نوزادان و كودكان

از دانشگاه علوم پزشكي تهران

 

جهت مشاوره رايگان مي توانيد با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

02188343584

09109259377

02188828999

02188860666

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها درباره وزوز گوش و خودکشی

من حدود شش سال سوت گوش داتشم تو گوش راستم. خیلی کارها انجام دادم. زالو انداختم. طب سوزنی رفتم. حجامت کردم. خداروشکر آقای دکتر مرادی تشخیص دادن بخاطر کیست داخل سینوزیتم بوده. وقتی از اتاق عمل اومدم بیرون دیگه وزوزش نشنیدم. الان حدود یک و نیم سال شده. هرزگاهی میام مقاله های جدید گوش و میخونم. تا اگر کسی مشکل داشت بهش کمک کنم

با سلام خداروشکر که خوب شدید. دقیقا کیست و سینوزیت هاخیلی باعث وزوز میشن و خیلی ها بی تفاوت از کنار این قضیه رد میشن