مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره رایگان شماره خود را وارد نمایید

تست abr تست assr

تست ABR تست ASSR کمک به تنظیم سمعک در کودکان:

تست ABR تست ASSR چیست؟

همکاران گرامی دقت داشته باشید که در نوزادان و کودکان به علت عدم همکاری مطلوب لازم است در ارزیابی ها حتما از تست های فیزیولوژیک و الکتروفیزیولوژیک استفاده نمود.

ازاینرو شنوایی شناس باید مهارت کافی در زمینه ارزیابی و تفسیر این گونه از تست ها را داشته باشد.

در این مقاله مروری به شیوه ایی کاملا کاربردی کاربرد تست ABR تست ASSR در پیش بینی آستانه شنوایی و نحوه تنظیم سمعک کودکان با این دو تست بسیار مهم شرح داده خواهد شد.  

تست ABR

تست ABR همواره به عنوان تست بسیار موثری در زمینه ارزیابی شنوایی نوزادان و کودکان استفاده شده است.

در حال حاضر به دو شیوه می توان ارزیابی شنوایی با تست ABR انجام داد.

  1. تست ABR با محرک کلیک
  2. تست ABR با محرک تن برست

 

آزمایش ABR با محرک کلیک:    

 

در این تست از محرک پهن باند کلیک استفاده می شود که این ویژگی مزایا و معایب خاص خود را دارد:

مزایا: 

  • کل عصب را می تواند تحریک کند ازاینرو همزمانی خوبی را تولید می کند.

معایب: 

  • ویژگی فرکانسی از بین می رود ازاینرو با ABR کلیک نمی توان به دقت میزان کم شنوایی در هر فرکانس را مشخص کرد.
  •  طبق مطالعات گفته شد ABR با کلیک آستانه کلی فرکانس 750 تا 4000 هرتز را بازنمایی می کند.

  به شکل زیر دقت کنید:

پاسخ ABR

در این شکل با تکرار موج به وضوح موج 5 تا شدت 50 دسی بل قابل ردیابی است.

حال طبق مطالعات انجام گرفته در تست ABR با محرک کلیک لازم است 10 دسی بل از آن به عنوان فاکتور اصلاحی (Correction Factor) کم شود.

ازاینرو در بیمار زیر آستانه در محدوده 750 تا 4000 هرتز را 40 دسی بل در نظر می گیریم اما توصیه می شود که حتما برای پیش بینی دقیق تر نتایج تست تن برست ABR، ASSR و رفتاری در کنار کلیک ABR استفاده شود.

همکاران گرامی لازم توجه داشته باشید تست ASSR بشدت تحت تاثیر میزان کم شنوایی است.

ازاینرو توصیه شده است در بیماران با کم شنوایی های بالا (شدید تا عمیق) از تست ASSR استفاده شود.

زیرا میزان خطا در پیش بینی آستانه در کم شنوایی های ملایم تا متوسط بسیار بالا است.همچنین توصیه شده است در بیماران نوروپاتی شنوایی به هیچ وجه بر اساس تست ASSR پیش بینی آستانه انجام نشود چون در مطالعات بسیاری حتی تا 60 دسی بل تفاوت آستانه ASSR با آستانه واقعی مشاهده شده است. 

آزمایش ABR با محرک تن برست:

 در تن برست ABR با فیلتر کردن محرک کلیک محرک هایی با ویژگی فرکانسی طراحی کرده اند که در این تست می توان تست ABR با محرک 500، 1000، 2000 و 4000 هرتز را ثبت کرد   درشکل زیر نمونه ایی از تن برست ABR برای فرکانس 2000 و 4000 هرتز آورده شده است.

پاسخ ABR

تست ABR تست ASSR

در تن برست چون انرژی محرک به مناطق خاصی محدود می شود نسبت به کلیک موجی با دامنه کمتر تولید می کند و علت آن همزمانی ضعیف تری است که در عصب 8 تولید کرده است.

به همین دلیل لازم است با دقت بیشتری موج را شناسایی و تفسیر نمود.به جدول زیر دقت کنید:

تست های شنوایی

همانطور که مشاهده می کنید در جدول بالا فاکتور اصلاحی برای تن برست 500 تا 4000 هرتزدر 3 مطالعه آورده شده است.

همانطور که مشاهده می کنید در 3 مقاله ذکر شده فاکتور اصلاحی برای تن برست 500 هرتز بیشتر از سایر تن ها می باشد ازاینرو لازم است تفسیر تن برست های فرکانس پایین با دقت بالایی انجام شود.

در حال حاضر بیشتر مطالعات از فاکتور اصلاحی که در جدول با خط قرمز نشان داده شده است استفاده می کنند.یعنی در

  • فرکانس 500 هرتز 15 دسی بل
  • فرکانس 1000 هرتز 10 دسی بل
  • فرکانس 2000 هرتز 5 دسی بل
  • فرکانس 4000 هرتز 0 دسی بل

باید از آستانه بدست آمده در ABR کم کنیم. 

برای فهم بهتر این موضوع به شکل زیر دقت کند:

آزمون ABR

همانطور که مشاهده می کنید در شکل بالا موج 5 در تن برست 500 هرتز تا سطح شدت 35 دسی بل ردیابی شده است.حال لازم است در ادیوگرام نرم افزار سمعک ، آستانه 20 دسی بل وارد شود.

 تست ASSR:

تست ASSR به چند علت وارد پروتکل تست های ارزیابی نوزادان و کودکان شد:

  1. با تست ABR نمی توان سطوح شدتی 100 تا 120 دسی بل را ارزیابی کرد.

از اینرو اگر کودکی در ABR تا سطح شدت 99 دسی بل موج 5 قابل ردیابی نباشد نمی توان میزان کم شنوایی را بدون ASSR پیش بینی کرد.با ASSR می توان تا سطح شدت 120 دسی بل را ارزیابی کرد.2.  ویژگی فرکانسی     همکاران گرامی به نمودار زیر دقت کنید:

ABR

همانطور که مشاهده می کنید زمانی تست ASSR انجام می شود که در تست ABR نتوان موج 5 را ردیابی کنیم.به جدول زیر که در مقاله David R. Stapells آمده است توجه کنید:

پاسخ ASSR

پروفسور Stapells بیان کرده اند اگر در ABR موج 5 برای فرکانس های 500 تا شدت 35 دسی بل، برای 1000 هرتز تا 35 دسی بل، برای 2000 هرتز تا 30 دسی بل و برای 4000 هرتز تا 25 دسی بل قابل ردیابی باشد فرد نرمال است و باید به ترتیب فاکتورهای اصلاحی 15، 10، 5 و 0 دسی بل را اعمال کرد.

حال در ASSR اگر در 500 هرتز تا 50 دسی بل، در 1000 هرتز تا 45 دسی بل، در 2000 و 4000 هرتز تا 40 دسی بل آستانه ردیابی شود فرد نرمال است.و برای فرکانس های

  • 500 هرتز 10 الی 20 دسی بل
  • 1000 هرتز 10 الی 15 دسی بل
  • 2000 هرتز 10 الی 15 دسی بل
  • 4000 هرتز 5 الی 15 دسی بل

فاکتور اصلاحی وارد شود.به شکل زیر دقت کنید:

پاسخ ASSR

در بیمار زیر آستانه های ASSR زیر حاصل شده است حال باید فاکتور اصلاحی را اعمال کنیم:

آزمون ASSR

همکاران گرامی دقت داشته باشند هیچ وقت به تنهایی نتایج تست های رفتاری، ABR، ASSR و OAE را به تنهایی تفسیر نکنید و تعیین آستانه نهایی در قالب مجموعه تست (Test Battery)  انجام شود. 

همچنین مباحث ذکر شده در زیر حاصل چندین مقاله مرروی و جامع است و برای اطلاعات کامل تر توصیه می شود به منابع موجود در این زمینه از جمله کتاب های رفرنس مراجعه نمایید.

 

 سوالات رایج درباره تست ASSR

تست ASSR

۱: بهترین مرکز تست ASSR ؟

بخش نوزادان کلینیک شنوایی و سمعک نجوا با انجام سالیانه ۱۵۰۰ تست ASSR نوزادان و کودکان بیشترین انجام تست ASSR در کل کشور را دارد. مسول بخش دکتر وحید مرادی هستند که متخصص شنوایی نوزادان و کودکان می باشند.

۲: هزینه تست ASSR؟

تست ASSRهزینه ایی بین ۱۳۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دارد.

۳: تفسیر تست ASSR؟

برخلاف بسیاری از تست ها، تفسیر تست ASSRبه صورت آنلاین انجام نمی شود. نوار گوش را به واتس آپ کلینیک ارسال نمایید تا تفسیر آن توسط آقای دکتر وحید مرادی متخصص شنوایی نوزادان انجام شود. هزینه تفسیر تست رایگان است.

۴: ASSRمخفف چیست؟

تست ASSRمخفف پاسخ های شنوایی مغز است و در نوزادان از اهمیت زیادی برخوردار است

۵: عوارض تست ASSR؟

تست ASSRهیچ گونه خطایی ندارد

۶: احتمال خطای تست ASSR؟

میزان احتمال خطا در تست ASSRبستگی به مرکز انجام تست دارد. در کل همیشه امکان خطا در تمامی تست های پزشکی وجود دارد.

جهت مشاوره رايگان مي توانيد با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

02188343584

09109259377

02188828999

02188860666

 

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه ها درباره تست abr تست assr

سلام ببخشید من دخترم ۴ماهش هست امروز بردم abrگفت شنواییش 75دسیبل یعنی چند درصد کم شنواست آیا بادارو میشه کم شنواییش رو درمان کرد

سلام بله با دارو بهتر میشن


با سلام. خواهرزاده من الان 5 سالش شده ولی گفتارش خیلی واضح نیست. امروز بردیم مهد کودک و دیدیم تمام بچه ها خوب حرف می زنند اما عسل خیلی بد حرف میزد. مادرش انکار میکنه که کم شنوایی داره ولی خودم شک ندارم که یه مشکلی داره. برای اینکه مطمئن باشم که چقدر کم شنوایی داره باید چیکار کنم؟

باسلام. بدون شک عسل علائم کم شنوایی داره و باید در خواب تست شنوایی حلزون و عصب رو بگیریم. طبق این دوتا تست درصد دقیق کم شنوایی ش مشخص میشه. بعدا طبق نتایج آقای دکتر مرادی متخصص نوزادان براشون سمعک میذارن. و مشکل حرف زدنشون کم کم و با گفتار درمانی مثل بقیه بچه ها میشه


سلام
من دوتا بچه دوقلو دارم. هردو پسر هستن و الان 4 سالشون شده. یکی شون خیلی قشنگ حرف میزنه و یکی شون خیلی بد و کلماتو بریده بریده میگه. طبق مقالات سایتتون آیا امکان داره گوشاش ضعیف شده باشه؟

باسلام. به احتمال زیادی بله نشانه های کم شنوایی رو داره. باید حتما ازشون تست ای بی آر در خواب بگیریم که میزان کم شنوایی شون دقیقا مشخص بشه و بعد آقای دکتر مرادی براشون سمعک مناسب و تجویز کنند. اما خیالتون راحت باشه کمتر از یک سال حرف زدنشون مثل بچه دیگه تون میشه. آقای دکتر مرادی بیش از 10 هزار بچه کم شنوا زیر نشظرشون است و همگی عالی حرف می زنند


سلام وقت بخیر

دختر من ۳/۵ سالشه و طی دو سال گذشته هروقت مریض میشه اوتیت میشه امروز برای تست شنوایی مراجعه کردیم گوش راست شنواییش در فرکانس پایین نزدیک به ۳۰ هست. آیا ممکنه آزمون با گوشی در این سن‌ خطا داشته باشه؟ این دسیبل طبیعیه؟ یا نگران کنندس؟

با سلام نتیجه این تست در کودک این سنی خطا ممکنه داشته باهش. اگر میخواهید از هر جهتی خیالتون راحت بشه تست ای بی آر در خواب باید انجام بسه. می تونید از منشی های کلینیک وقت بگیرید. اصلا جای نگرانی نیست


سلام، دخترمن تست شنوایی سه روزگیش تو بیمارستان هردوگوشش رد شد و ۳۷روزگی مجدد تکرار کردیم بازم رد شد. گفتن دوماهگی باید تست ای بی آر بده، دکتر گوش و حلق و بینی هم بردیمش گفتن عفونت نداره، هیچکدوم از عوامل خطر رو هم نداره فقط یکم مشکوکیم به خفگی حین زایمان، تو اینترنت و سایت های مختلف خوندم بیشتریا از تست ای بی ار رد شده ان نیاز به سمعک دارن یا کلا ناشنواشدن، یعنی احتمالش هست این تست خوب بشه؟ دارم از نگرانی میمیرم چندروزه مدام همش تو فکرم، اگه لازم باشه تا تهران هم میارمش تا خوب بشه، واکنشش هم به صدا معمولیه یعنی خواب باشه بالای سرش جیغ بکشیم یا عطسه کنیم یا با صدای بلندگو اینا از خواب میپره، لطفا راهنماییمون کنید چقدر احتمال داره تستش خوب باشه

با سلام. اگر میخواهید نامرئی باشه باید حتما تشریف بیارید که از گوش دخترتون قالب بگیریم. بهترین نوع سمعک سمعک های بلوتوث دار هستند و بخصوص مدل های اتیکن دانمارک و برنافن سوئیس و فوناک سوئیس


سلام. وقت بخیر. من نوزاوم پسر 22روزه است که توی 4و 21روزگی تست او ا ای انجام داد و منفی سد توی 21روزه تست ای بی آر گرفتیم که گفتن 50دسی بله. چفدر احتمال داره که بدون سمعک خوب بشه. چون به ما گفتن از الان سمعک بذارید واسش

با سلام. افت های شنوایی کم مادرزادی نیستن و با دارو درمانی درمان میشن. جزئیاتشو باید آقای دکتر مرادی و اقای دکتر محبی فوق تخصص های شنوایی و مغز و اعصاب تیم نجوا بهتون بگن. ازکلینیک وقت ویزیت بگیرید. 88828999 و 88860666


سلام اقای دکتر پسر من ۲۰ روز هستش بت دنیا اومده . دوبار ازش تست شنوایی گرفتن ولی میگن جواب منفی واز تست رد شده. هم تست شنوایی و هم تست عصب شنوایی انجام شده توی هر دوتاش رد شده چیکار کنیم ؟؟؟

باسلام بیارید دارو درمانی شو شروع کنیم. چون امکان داره کم شنواییش بخاطر ضعف عصب و ضعف خونرسانی باشه


سلام آقای دکتر مرادی. امیدوارم جواب سوال بنده رو بدید. بچه من زود بدنیا اومد و به علت پاره شدن کیسه اب همسرم بچه مون خفه شده بود و کاملا سیاه شده بود و الان 4 ماه شده و در تست ای بی آرشنوایی رو 50 ثبت شده و میگن باید تا آخر عمر سمعک بذاره. تو قسمت درمان کم شنوایی سایتتون خوندم که این بچه باد اکسیژن تراپی بشن و خیلی خوبه براشون. میشه برای بنده توضیح بیشتری بدید؟

با سلام. بله باید همزمان روزی فقط 2 ساعت سمعک بذاره و همزمان داروهای ترمیم عصبی زیر نظر فوق تخصص مغز تیمون بخوره و تو دستکاه جدیدی که اومده درمان اکسیژن تراپی براش انجام بشه. بدون شک با این سه کار شنوایش بر می گرده. حالا امکان داره کاملا خوب بشه و امکان داره بهتر بشه ولی کاملا خوب نشه. اگر تو همون دو سه هفته اول میاورید قول 100 درصد میدادیم


سلام. آقای دکتر مرادی. عرشیا پسرمو شما سال 92 در بیمارستان کودکان تهران تست شنوایی ای بی آر گرفتید که با سونو مغز هم تشخیص دادید که مشکل خونرسانی ساقه مغز داره و با دارو خداروشکر شنوایی ش برگشت. الان باردارم و بچه م 3 ماهه دیگه بدنیا میاد آیا امکان داره این بچه مم همون مشکل و داشته باشه؟ چون میخوام اگر با دارو امکان داره رفع بشه از الان بخورم که استرس چند ماه مثل عرشیا پسرم نکشم. ممنون از توجه خیلی زیادتون به بچه ها

سلام. هیچ دارویی الان نمی تونید مصرف کنید باید منتظر وایسیم تا کوچولو بعدی انشالا بدنیا بیاد. امیدواریم سالم باشه. ولی اگر احیانا مشکل داشت همون کارهارو باید دوباره انجام بدیم


سلامو خسته نباشی. نوزاد ما 3 ماهه شده و هنوز بی توجهه به صداها. با صدای سشوار دختر دو سالم از خواب میپره اما پسرم عین خیالش نیست. آیا لازمه کاری کنیم؟ ممنون میشم اگر جواب بدید

با سلام. حتما باید تست شنوایی انجام بدید تا مطمئن بشیم. اگر کودکتون زیر 1 ماه بود تاکید نمی کردیم انجام بدید ولی برای کودک شما الزامیه. چون امکان داره مایع پشت پرده گوشش جمع شده باشه. تمام احتمالات به وسیله سه تست کاملا کامپیوتری انجام میشه و خیالتون راحت میشه و اگر درمانی هم لازم باشه استاد آقای دکتر مرادی انجام میدن


سلام. پسر من الان 22 روزه هست و واکنشش به صدا کمه. مثلا وقتی جاروبرقی می کشم اصلا تکون نمیخوره؟

سلام معمولا 20 درصد کودکان تا سن 4 تا 5 ماهگی واکنش طبیعی مغزشون به صدا کمه. اما باید حتما تست شنوایی حلزون و عصب گوش به اسم او آ ایی و تست ای بی آر انجام بدید. می تونید از مطب برای انجام تست شنوایی نوزاداتون اقدام کنید


سلام آقای دکتر مرادی. بنده مهر 1401 بچه مو تو کلینیک تون نجوا تست ای بی آرگرفتم شنوایی بچه م رو 35 بود و با فوص تخصص مغز و متخصص نوزادان تیم تون جلسه گذاشتید و بچه دارو خورد تا اون یکم مقدار کم شنواییش خوب بشه. دیروز ازش تو شهرستان تست ای اس اس آر گرفتن و گفتن کم شنوایی متوسط تا شدید داره و با سمعک بذاره. از دیروز من دارم گریه می کنم. آیا واقعا کم شنوایی برگشته؟

با سلام. متاسفانه بادی تست ای بی آر می گرفتن چون تست ای اس اس آر تو افت شنوایی کم خیلی اشتباهش بالاس و شنوایی و بدتر نشون میده. در هیچ کجای دنیا بغیر از ایران اینجوری تست نمی گیرن. یعنس اگر تست ای بی آر گرفتن و موج داد دیگه تست ای اس اس آر نمی گیرن. مگر اینکه تو تست ای بی آر شنوایی هیچ موجی نده. از کلینیک وقت بگیرید برای تست مجدد بچه تونن و به احتمالا بالای 90 درصد شنوایی بچه تون مثل قبلا هست و بدتر نشده


سلام. دخترمو روز شنبه بیمارستان مفبد بردم گفتن شنوایش 50 دسی بله گفتم یعنی چه؟ گفت یعنی 50 درصد کم شنوایی داره. اما تو سایت شما تو این نوشته هاتون یه چیزی دیگه گفتید. کدوم درسته؟ گیج شدیم بخدا

سلام مادر گرامی. متاسفانه ایشون خیلی کم لطفی کردن در حق شما. شنوایی انسان محدوده ایی از منفی 10 تا 120 دسی بل داره و حد نرمال برای تست abr تا عدد 30 دسی بل است. یعنی وقتی شنوایی بشه 35 دسی بل یعنی کم شنوایی ایجاد شده. افت شنوایی کودک شما 20 درصد است نه 50 درصد. اگر مشاوره دقیق تر میخواهید باید از مطب برای آقای دکتر مرادی که خوشدون استاد ادیولوژی نوزادان و کودکان هستند وقت بگیرید


من پسرمو برای تست ای بی ار اوردم پیش،شما و خیلی خوب انجام شد
از دقت نظر و نظم مطب بسیار راضی بودیم

باسلام. خداروشکر که بچه تون شنوایی نرمال در اومد


سلام تو بوشهر از بچه م تو 4 تا کلینیک شنوایی تست عصب گوش گرفتن هر کدومشون یک عدد میگن. آیا علت این تفاوت چیه؟

با سلام. اگر تفاوت تست های شنوایی خیلی زیاد باشه بچه شما افت شنوایی نوسانی داره و براحتی با دارو درمان میشه. آقای دکتر مرادی می تونن با متخصص ایمونولوژی نوزادان و با فوق تخصص نوزادان تیم نجوا هماهنگ کنن که براش کمیسیون تشکیل بدن


سلام. بچه من تو تست شنوایی ای بی آر شنوایش رو عدد چهله اما تو تست ای اس اس آر رو هفتاد و پنجه. اینجا میگن گوشش افتش زیاده. اما با صدای کم هم بچم بر میگرده؟

سلام. متاسفانه کارشناس های ادیولوژی کشور ما علاقه زیادی به تست ای اس اس آر دارن چون دستگاه خودش اتومات این کارو انجام میده. در تمام دنیا زمانی که در شدت 100 دس بل در تست ای بی آراگر پاسخی ثبت نشه اون موقع تست ای اس اس آر می گیرن. به همین دلیل در افت های شنوایی کم تست ای اس اس آر پاسخ غیرواقعی کاذب بدی نسبت به ای بی آر نشان میده. حرف شما کاملا درسته افت شنوایی بچه شما ملایم و شدید نیست


سلام. من دوتا بچه بدینا آوردم تو فروردین که یکی شون شنواییش حدودا 20 ضعیفه و اون قل دیگه لاله گوش راستش ناقصه و خوب تشکیل نشده. آقای دکتر مرادی علتشو سقط های مکرر بیان کردند. چون ایشون خارج کشور هستن اینجا پیام می ذارم. چون تست هارو تو اردبیل گرفته بودیم امکان داره اشتباه شده باشه بخصوص تو تست ABR و ASSR؟ سول دیگم اینه آیا برای دخترم که افت شنوایی داره باید حتما سمعک بذارم. با دارو نمیشه شنواییش 100 بشه؟ برای پسرمم که گوشش کامل تشکیل نشده میشه زیر یک سالگی عمل جراحی ترمیمی کنیم؟ من چندتا عکس گوش هایی که با غضروف درست شده بودن و دیدم خیلی بدشکل بودند و کلی گریه کردم ایا هیچ روشی دیگه ایی نیست؟ اگر جواب سوالاتمو بدید خیلی ممنون میشم

سلام خدمت شما مادر گرامی. بدون شک هیچ تستی 100% نیست. می تویند تو خود کلینیک نجوا تست های ABR و ایناشو تکرار کنید. برای دخترتون معمولا تو تیم آقای دکتر مرادی فوق تخصص مغز کودکان هست که داروهای مخصوصی میده و یک سری برنامه های درمانی مثل اکسیژن تراپی انجام میده که باعث میشه اگر بچه بخاطر زردی یا کمبود اکسیژن یا انسداد عروقی و حتی اگر بخاطر بلوغ و تشکیل ناقص عصب گوش دچار کم شنوایی شده باشه شنواییش برگرده. برای پسرتون هم. .اسه بچه های با آترزی گوش عمل زیبایی بعد از 4 سالگی انحام میشه و با پروتزهای آمریکایی بهترین شکل گوش رو می تونن درست کنند. متاسفانه تو ایران به بدترین نحو ممکن شکل گوشو در میارن و فقط آقای دکتر مرادی هستن که با کمپانی مدپور امریکایی کار می کنن که با پروتز شکل گوش و درست می کنن


سلام . پسر من چندین مرکز دولتی ازش تست ای بی آر گرفته بودن و هرکدوم یه چیز بود و واقعا من دقت میکردم یه بار خواب بود یه بار بیدار میشد یه بار تکون میخورد ولی نمیگفتن ممکنه تست غلط باشه نتیجش منم به خاطر همین تصمیم گرفتم بیارمش مرکز خصوصی شما که واقعا تفاوت داشت و خانوم واقعا چندساعت صبوری کردن و فقط موقع خواب تست میگرفتن و در اخر هم نتیجه رو برای ما توضیح دادن و واقعا ازتون ممنونم و خداروشکر میکنم با مجموعه شما اشنا شدم


سلام بچه ما 5 روز پیش بدنیا اومده. امروز گفتن گوشاش تو تست حلزون جواب نمیده و تو تست عصب شنوایی کمشنوایی متوسط نشون میده و احتماال داره کم شنوایی تایید بشه. خانمم و بنده خیلی ترسیدیم. آیا امکان داره اشتباه باشه؟

سلام. تست شنوایی OAE نوزادان تا 14 روز اصلا اعتبار نداره. به همین خاطر تست ABR هم میگن بعد از 30 روزگی انجام بشه. چون مایعی که تو شکم بوده همونجا هم هست و نمیذاره گوش خوب کارشو انجام بده. اصلا نگران نباشید. بعد 14 روزگی بیارید مطب ازش تست می گیریم


سلام وقت بخیر. بچه ما تو تست غربالگری شنوایی نوشتن افت خفیف داره یا درمان داره که 100 درصد بشه گوشاش؟ بخاطر اینکه دیر بدنیا اومد میگن اکسیژن بهش کم رسیده

سلام. تیم نوزادان و کودکان آقای دکتر مرادی تو این زمینه فعالیت دارند. فوق تخصص مغز نوزادان و کودکان یک سری دارو ها میده که عصب و قوی می کنه


سلام آقای دکتر مرادی. آیا امکان داره تست abr اشتباه بشه؟
چون تو تست بچه من گفتن شنوایش رو 45 ه

سلام بله . باید حتما موبایل خاموش باشه و اتاق تاریک بشه و دستگاه مخصوص نوزادان تنظیم بشه. اگر به تست بچه تون شک دارید حتما در مطب نجوا یه بار تست بگیرید


سلام. بنده پدر محمد جواد زین العابدینی هستم. حدود شش ماه پیش بچه مو تو کلینیک نجوا تست گرفتم آقای دکتر فرمودن تست شون عالیه فقط یکم بلوغ مغزش عقبه. به همین دلیل گفتن 6 ماه دیگم تست abrو تکرار کنیم. دیروز تو شهر اراک رفتیم که انجام بدن گفتن دستگاه ما این چنین آپشنی نداره. چیکار باید کنم؟

سلام این آپشن خیلی مهمه و به کمک اون می تونیم متوجه بشیم بلوغ عصب های شنوایی در چه حدیه و آیا با سن بچه هماهنگه؟ حتما دوباره این تست در کلینیک نجوا انجام بشه. از منشی های کلینیک می تونید وقت بگیرید


بسیارمفیدبود. با تشکر. آیا درسته تست abr میتونه کودکان اتیسم و از نوزادی شناسایی کنه؟

بله میتونه. به کمک شاخص آنالیزی زمان-شدت مییشه فهمید


سلام بنده از اردکان یزد پیام میدم. یکی از بیماراتون سایتتونو بهم معرفی کرد. خیلی امیدوارم شدم که میشه شکل گوش چپ بچه مو با جراحی شبیه اون گوشش کنن. اینچا میگفتن باید تا اخر عمر باهاش بسازه. اینجا اصلا هیچ کاری براش انجام نمیدن میگن برو. تو سایتتون خوندم باید تست ABR گرفت و شنواییش هر 3 ماه یکبار تا زمان جراحی به وسیله متخصص و تست های غربالگری شنوایی یا تست های تشخیصی چکاپ بشه. آیا خود کلینیک نجوا این کارهارو انجام میده؟ اگر در مورد دارو واسه خوابیدنش راهنمایی کنید عالی میشه

سلام اگر جامعه درمان ما چنین تفکری دارند وای به حال اون جامعه. مگر برای کودکی که گوشش مقداری ناقص تشکیل شده با این همه پیشرفت علم کاری انجام نشد؟ برای بدترین سرطان های بدخیم الان دارن با کمک سلول بنیادی و ژن تراپی درمان انجام میدن . تو کلینیک نجوا تمامی تست های مخصوص نوزادان و کودکان در خواب و بیداری انجام میشه. بای خوابوندن بچه اولویت اول اینه بچه رو خسته کنید که اینجا بخوابه. اگر نمی تونید پزشک های متخصص کودکان تیم آقای دکتر مرادی براش دارو خواب اور ملایم تجویز می کنن. برای عمل زیبایی هم خیالتون راجت باشه با پروتز های 3 بعدی دقیقا شکل گوشش شبیه گوش راست در میاد


من به عنوان یه دانشجو شنوایی واقعا از اقای دکتر مرادی تشکر می کنم. خود استادای ما کلی باید ازشون خواهش کنیم تا این مطالب و به ما منتقل کنن. هی میگن برید رفرنس بخونید

سلام جناب آقای نیک سرشت. وزوز ایجاد شده در گوش پدر شما وزوز نوع سوماتیک می باشد .برای مشخص شدن منبع ایجاد وزوز به کلینیک مراجعه کرده تا با استفاده از ارزیابی های حرکتی و شنوایی درمان قطعی انجام گیرد.


خلی عالی بود. بخاطر مطالب خوب تون بچه مو از زاهدان آوردم مطب دکتر مرادی و تست abr و assr شو خیلی دقیق و درست گرفتن. زاهدان گفتن به ما 20% کم شنوایی داره اما تو نجوا گفتن کاملا طبیعیه

لطف شماست


ممنون از توضیحاتتون واقعا کمک کننده بود.