مشاوره رایگان
جهت دریافت مشاوره رایگان شماره خود را وارد نمایید

مزایای سمعک های جدید

مزایای سمعک های جدید چیست؟ 

برنامه Acclimatization or adaptation to gain استفاده از وسایل تقویت کننده به تدریج یا در طولانی مدت سبب تغییراتی در سیستم شنوایی بیمار می شود. این پدیده به طور کلی Acclimatization  یا سازگاری نامیده می شود. 

از تغییراتی که به دنبال استفاده از سمعک برای بار اول اتفاق می افتد افزایش بهره ترجیحی بیمار به مرور زمان می باشد.

بهبود رضایت بیمار از سمعک   

دلیل این افزایش بهره را می توان اینگونه تفسیر کرد: 

معمولا کم شنوایی در بین افراد به صورت تدریجی اتفاق می افتد در نتیجه سیستم پردازش شنوایی بیمار به مرور به سطح شدت کم از صدا که از حلزون آسیب دیده به سیستم عصبی مرکزی منتقل می شود عادت می کند. 

در نتیجه در بیماران کم شنوا که برای بار اول از سمعک استفاده می کنند، ناگهان افزایش در خروجی حلزون به وجود می آید که احتمالا سبب بلندی بیشتر از مقدار قابل قبول یا عادت شده بیمار است. 

به مرور زمان و با استفاده از سمعک سیستم مرکزی شنوایی خود را به خروجی بالاتر حلزون readjust می کند. 

بنابراین بیمار به سطح شدت بالاتر یا بهره بیشتر نیاز پیدا می کند که به این جنبه از Acclimatization، اداپتیشن بهره می گویند.

 دقت شود که هرچه میزان کم شنوایی بیشتر باشد، سطح بلندی افزایش یافته برای کسانی که بار اول از سمعک استفاده می کنند بیشتر است

 درنتیجه نیاز به بهره بیشتر به مرور نیز افزایش می یابد. برای کم شنوایی ملایم، تغییر بلندی ایجاد شده توسط سمعک کوچک است در نتیجه نیاز زیادی به افزایش بهره به مرور نمی باشد اما در کم شنوایی های شدید و بیشتر، تغییر بلندی بیشتر می باشد و نیاز به بهره بیشتری دارند.

به طور مثال در طول سه سال نیاز به 10 دسی بل بهره یا بیشتر می باشد. 

بنابراین در هنگام انتخاب سمعک و بهره آن برای افراد با کم شنوایی شدید و بیشتر باید امکان بهره اضافی حداقل 10 دسی بل یا بیشتر در سمعک وجود داشته باشد. 

همچنین در بیمارانی که امکان مراجعه مجدد به کلینیک برای تنظیم مجدد و افزایش بهره وجود ندارد وجود برنامه Acclimatization بسیار مناسب می باشد. 

در این برنامه با تعیین میزان بهره و مدت زمان آن، بهره به مرور و اتومات افزایش می یابد در نتیجه سبب افزایش رضایت بیمار و کاهش مراجعه مجدد می شود. 

پیشنهاد مطالعه : سمعک اتیکن - سمعک برنافن - سمعک بلتون - سمعک سونیک - سمعک فوناک

 

جهت مشاوره رايگان مي توانيد با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

02188343584

09109259377

02188828999

02188860666

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.